Cum să ne adaptăm dar să realizam şi performanţe învăţând online? Invăţarea la distanţă necesită adaptare şi mai multă autonomie pentru majoritatea studenţilor. Utilizarea de resurse digitale în învăţare este percepută pozitiv, mai ales că instrumentele media nu sunt străine generaţiei actuale de studenţi. Managementul şi organizarea timpului, metodele de studiu adecvate şi o bună motivaţie sunt ingredientele esenţiale pentru succesul studiilor la distanţă. Măsurile sanitare în contextul pandemiei Covid-19 impun studenţilor să îşi continue studiile online şi să se adapteze la acest mod de predare. Transferul activităţilor educaţionale în mediul online afectează în mod mai degrabă negativ doar activităţile de seminar şi de laborator care presupun un grad mai ridicat de interacţiune între cadrul didactic şi student, interacţiune diminuată de transferul total către virtualizarea activităţilor. Dat fiind faptul că nu toţi studenţii au acelaşi mod de organizare a timpului, nu toţi posedă aceeaşi capacitate de adaptare la şcoala online, iată câteva sfaturi pentru adaparea mai uşoară în acest context:
Indiferent de forma de predare online sau onsite, dobândirea unor metode eficiente de studiu este fundamentală pentru o bună funcţionare şi contribuie la succesul studiilor.
Intrucât predarea/învaţarea online necesită o autonomie mai mare, asiguraţi-vă ca sunteţi bine echipaţi în ceea ce priveşte pregătirea pentru cursuri, citirea, luarea notiţelor, pregătirea şi susţinerea examenelor online… Păstrarea unei atutudini constructive în ceea ce priveşte învaţarea şi metodele de învaţare contribuie la alimentarea sentimentului că sunteţi competenţi, ca puteţi deveni performanţi chiar şi învăţând online…
*** Articolul a fost realizat în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2020-0568, proiect coordonat de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră al Universității Tehnice din Cluj-Napoca